Thursday, August 14, 2008

Mantolama Uygulaması

Kışın yaklaşmasıyla birlikte mantolamaya ve ısı yalıtımına yönelim arttı. Mantolama nasıl yapılır bilmeyen yapı sahipleri de normal olarak bu işi araştırmaya ve az da olsa bilgi edinmeye çalıştılar. Bu yazıda bu yapı sahiplerine yönelik çok temel bilgilerle mantolama yapımı nı anlattım. Mantolama maliyetleri ve bu alanda hizmet veren firma ve şirketleri ise site arşivimizde bulabilirsiniz.

Mantolama işlemi öncelikle profilin yani bir yerde mantolama yapılacak alanın iskeletinin hazırlanmasıyla başlar. Bu iskelet; kullanılacak yalıtım malzemesine (bu malzeminin kalınlığı ve ağırlığına), uygulamanın yapıldığı yere, yapıya göre farklılık gösterebilir. Bu özelliklere göre mantolama profilinin ölçüsü değişebilir.

Bu aşamadan sonra yalıtım levhalarının duvara yapıştırılmasına sıra gelir. Bunun için yalıtım levhalara dişli mala ya da noktasal yapıştırma metodu ile özel yapıştırıcı harç sürülür ve yalıtım levhaları duvara yapıştırılır.

Bundan sonraki aşama ise dubellemedir. Dübelleme aşamasına girmeden önce harcın kuruduğundan emin olmak gerekir. Harc ile yapıştırdığımız yalıtım levhalarının kuruduklarından emin olduktan sonra bu levhaların üzerindeki uygun yerlere delik açılır ve dübeller çakılarak sabitlenir.

Dübellemeden sonra sıra kenar ve köşelere gelir. Kenar ve köşeler de daha iyi bir yalıtım sağlanması ve görünüm adı na da sorunların ortaya çıkmaması için alüminyum köşe profilleri kullanılır. Bu profiller donatı sıvası uygulamasından önce gereken yerlere uygulanır ve böylece düzgün ve sağlam bir yüzey elde edilmiş olur.

Kenar ve köşelere gerekli profilin uygulanmasından sonra tahmin edeceğiniz gibi sıra donatı sıvası ve filesi uygulamasına gelir. Bu aşama köşelerden başlayarak tüm yüzeylere uygulanır. Donatı sıvası yapıldıktan sonra sıvı tam kurumadan file uygulamasına geçilir. Fileler 10cm kenarlarından üst üste binecek şekilde yerleştirildikten sonra bi kat daha sıva atılır.

Son katta ise hafif sıva uygulaması yer alır. Bunun amacı mantolama yüzeyinin dışında sert ve dekorastif bir katman oluşturmaktır.

Tüm bunlardan sonra ise artık mantolamanın izolasyon amaçlı katmanlarınu kapsayan boya katmanı atılır ve uygulama tamamlanır.

Bu konuda temel bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlar için umarım yararlı olmuştur.

No comments: